Home Sweet Home

7 juli 2016 - Dijkerhoek, Nederland

Afscheidsfoto met AudeWat fijn om weer thuis te zijn! Maar ook; wat stom om afscheid te nemen van iedereen.. Ja dat was wel even huilen natuurlijk.

Uiteindelijk, nadat de presentatie compleet opnieuw gemaakt moest worden, hebben we toch een goede presentatie neer gezet! Onze supervisors waren heel erg blij verrast met het verhaal dat Freia en ik hebben verteld. We hebben ons project ook goed afgesloten, met allemaal een 4,5! Dus omgerekend een 9. En ook alle andere vakken heb ik gehaald, met een 5 voor Team Building and Communication Skills en een 4 voor Academic English.

Maar ja, ik ging natuurlijk niet alleen naar Polen om goede cijfers te halen maar ook om te reizen en mezelf buiten mijn comfort zone te plaatsen. Nou dat is allemaal gelukt! Dus wat ik heb geleerd afgelopen maanden? Dat ik uitdaging nodig heb! Ook al wist ik dat natuurlijk al wel, maar school is veel leuker als er een uitdaging is. Maar niet alleen dat hoor, ik durf tegenwoordig wel in het Engels te spreken. Op zich ook positief. En niet te vergeten, een paar woordjes Pools! Wat een lastige taal is dat.

Mila Freia en ik!En dan vraag je je natuurlijk af of ik in Polen ook nog wat heb gemist? Ja natuurlijk heb ik dat, het zou soms leuk zijn als je heel even de mensen van “thuis” om je heen kunt hebben. Maar op school miste ik erg de wiskunde, ook goed om te weten natuurlijk. En last but not least, weilanden. Een stad heeft natuurlijk veel voordelen, maar al die grijze massa is niet zo heel leuk om alle dagen te zijn.

Of ik nu nog iets mis van de afgelopen tijd? Ja! Goedkoop eten en drinken. Dat is wel even wennen hoor. Sommige mensen hebben last van een cultuur shock, ik noem het maar een “prijs shock”. Maar goed, dat zal ook wel weer wennen.

Nu ik weer terug ben is dit het laatste verhaaltje dat ik schrijf. Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om mijn blog te lezen. Hopelijk hebben jullie zo een beetje een idee gekregen wat ik afgelopen maanden heb gedaan.

Liefs, Sanne

1. Ina:
    7 juli 2016
    Ik heb met plezier je verhalen gelezen. Je bent mooi een ervaring rijker!
    Fijn dat je weer thuis bent!
    Oost West Thuis Best!