Lódz, Polen

Daahaag papa en mama!

7 mei 2016 - Lódz, Polen

Zon!Ik hoop dat jullie het gezellig hebben gehad bij mij, ik in elk geval wel met jullie. Ondanks dat Łódź niet de mooiste stad is en er niet veel te doen is, hebben we ons prima vermaakt. De voornaamste bezigheid, eten en drinken. Maar dat moet ook wel, anders krijgen we rimpels en dat willen we niet hebben. Zo hebben we typisch Poolse pierogi gegeten, pizza met saus en heerlijke pannenkoeken! Voor papa met chocola en m&m’s, voor mama met chocola en warme kersen en voor mij alla ferrero rocher.

Pannenkoeken

Heerlijk! Maar we hebben ook nog iets aan cultuur gedaan, zo zijn we naar Manufactura geweest en de grootste Joodse begraafplaats van Europa. Op deze begraafplaats liggen ruim 180.000 Joden, 43.000 zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog overleden. Toen der tijd was de begraafplaats een deel van het Joodse Getto. Ook hebben we Piotrkowska zo’n 3x op een neer gelopen en uiteindelijk heb ik zondag avond pap en mam weer uitgezwaaid.

Verder natuurlijk ook wel weer wat voor school gedaan. Hard werken verleer je toch verassend snel. Ineens zijn we druk. Afgelopen vrijdag een 31 pagina’s tellend verslag ingeleverd, dinsdag een tentamen en een eindpresentatie en er moet natuurlijk ook nog aan het project gewerkt worden. Voor mijn Nederlandse begrippen heb ik dus niet zoveel te doen. Natuurlijk gaat dat ook allemaal wel weer goed komen.

Hopelijk is bij jullie Hemelvaarts bevrijdingsdag heerlijk verlopen met het goede weer! Hier begint de lente ook te komen, dus tot de volgende keer.

1. Wim:
    Ha Sanne.
    Wij hebben het ook leuk gehad. Eerst in Poznan en later bij jou.
    Ik moet eerlijk zeggen daar keken we ook wel naar uit om jou weer te zien.
    Het waren gezellige dagen, nogmaals bedankt voor de gezelligheid.
    Groetjes en een kus van je papa
  2. Berdien:
    Hoi Sanne,

Leuk verhaaltje en leuke foto's weer! Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad met je ouders! Over een paar weekjes komt mijn kleine broertje je al weer opzoeken toch? Succes met het project!

Groetjes Erwin en Berdien
  3. Gerry Bronsvoort:
    8 mei 2016
    Hallo Sanne. Ik had al gehoord dat je ouders had mooi vonden in Polen. Leuke foto's Sanne samen met je pa en ma. Succes met je presentatie en natuurlijk ook nog met je project. Blijf genieten van de lekkere pizza's en lekkere drankjes. Liefs Henk en Gerry.
  4. Willy:
    Hoi Sanne,
    Het was inderdaad erg gezellig en vooral fijn je weer effen echt te zien! We hebben een kleine indruk nu hoe jou leven er daar uit ziet deze maanden. En ja natuurlijk moeten we aan onze rimpels denken. De pizza met saus en de pierogi waren heerlijk! Hele fijne maanden nog daar en genieten straks met Berry en Nynke. Nogmaals dank je wel en tot over een paar maanden! Dikke kus.