De eerste dagen

6 maart 2016 - Lódz, Polen

Fijn! Alles paste in mijn koffers, na ze vijf keer opnieuw ingepakt te hebben. De vlucht ging goed dus ik ben veilig aangekomen in Łódź.

Mijn kamerDe eerste dagen zijn voorbij gevlogen, met heel veel indrukken. Erg blij met mijn één persoons kamer en dat ik de badkamer deel met één ander persoon. Helaas is het bed eerder een plank dan een fijn matras, dus er wordt een uitstapje naar de IKEA geregeld. Vanaf mijn flat, dorm 9, is het tussen de tien en twintig minuten lopen naar de TUL en de kroegen.

Wat opvallend is, alles is scheef. De schilderijen, kasten, deuren, douches, plinten.. Gelukkig stoor ik mij daar niet aan.. Hopelijk ga ik meer geduld krijgen, want de luxe van glasvezel heb ik hier niet. Gelukkig helpen de stoplichten mij ook bij het halen van dit doel, vaak moet je lang wachten voor je als voetganger groen hebt.

Afgelopen vrijdag was de meeting met alle internationale studenten. Het belangrijkste, ga nooit alleen over straat. De taxi is hier goedkoop, dus laat een mentor een taxi voor je bellen. Want Engels kunnen de meesten hier niet. Ook niet onbelangrijk, alle lessen zijn verplicht en wees op tijd. Oh, de lessen kunnen starten vanaf 8:00 uur! Pff.. dat is vroeg.

Morgen is de eerste meeting. Tijdens deze meeting krijgen we presentaties over de komende projecten en moet ik een keuze maken. Dinsdag zal ik te horen krijgen welk project ik echt mag gaan doen. Ook zal ik morgen te horen krijgen hoe mijn rooster eruit komt te zien.

En op de valreep van deze dag mijn Franse buurmeisje ontmoet. Ik denk dat ze erg aardig is.

Nu is het tijd om te gaan slapen, tot snel!

1. Berdien:
    7 maart 2016
    Hoi Sanne,

Leuk om je eerste indrukken te hebben gelezen!
    Succes met je eerste meeting vandaag!

Liefs Berdien
  2. Gerry Bronsvoort:
    7 maart 2016
    Hallo Sanne,
    Fijn dat je eerste indruk goed is.
    Veel succes vandaag, en we blijven je volgen via de mail.
    Hartelijke groet Henk en Gerry.
  3. Gea:
    17 maart 2016
    Leuk Sanne om je zo te volgen en dit bonjour a ta voisine Francaise!