Lódz, Polen

En.. de kop is eraf!

15 maart 2016 - Lódz, Polen

Fit fabric 4.0Pfoe, spierpijn! Dat krijg je als je ineens fanatiek naar de sportschool gaat. Maar dat is dan ook wel nodig met de vele feestjes en het goedkope, en over het algemeen vettere, eten. In de fitness hebben ze veel verschillende lessen, zo heb ik al een les yoga, zumba en shaping uitgeprobeerd. En nee, ik begrijp niet wat de trainers zeggen maar gelukkig hoef ik ze alleen maar na te doen.

Als je wil, is er elke avond wel een feestje. Elke Zondag avond is karaoke avond, waar alle Erasmusstudenten graag heen gaan. Het eerste weekend ben ik op CJV kamp 2.0 geweest, alleen hier noemen ze het Intergration Weekend een “training event”. Tijdens dit weekend en andere feestjes heb ik een heleboel leuke mensen leren kennen en ondertussen ook al een vast groepje om mij heen verzameld.

SneeuwAlles lijkt hier behoorlijk grauw, maar gelukkig doet de zon wonderen. Moet die natuurlijk wel schijnen. Momenteel ligt er nog een beetje sneeuw van gisteravond. En als er dan een pak sneeuw ligt, is het ook erg mooi hier.

Maar ik ben hier natuurlijk om naar school te gaan en een project te doen. Sinds afgelopen vrijdag weet ik in welk project ik zit, en ik ben blij. De titel van het project: “How to foster collaborative active lifestyles among youngsters and seniors?”, wat het precies inhoud weet ik ook nog niet. Wat ik wel weet is dat we op zoek gaan naar een manier om peuters/kleuters samen met opa’s/oma’s samen een actief leven te geven. Afgelopen maandag hebben we onze eerste meeting gehad met onze supervisors, en nu is het wachten op het document met de daadwerkelijke projectomschrijving.

Het gebouw waar ik ongeveer al mijn lessen heb is behoorlijk nieuw. Of in elk geval, helemaal opgeknapt. Alle projectgroepen hebben hun eigen projectruimte. Onze ruimte bevat een waterkoker, kommen, een beamer, whiteboard, magneetborden en een hele lange tafel met ongeveer 12 stoelen. Foto’s volgen vanzelf. Dus de faciliteiten zijn super goed hier voor de projectleden, dat is wel wat anders dan met zes groepen in één lokaal zoals we nu op Saxion hebben.

Nu moet ik heel erg opschieten. En waarom, ja.. ik ga zo met Freia naar de sportschool! Tot de volgende keer!

1. Wim:
    Hoi Sanne,
    Zo te zien heb jij je draai daar wel gevonden.
    Genoeg te eten en te drinken.
  2. Ina:
    Hey Sanne,
    Leuk je verhaal! Volgens mij heb je het naar je zin. Fijn dat je leuke mensen om je heen hebt! Goed zo......die sportschool ;-)
    Succes met je project!
    Liefs Ina
  3. Berdien:
    Hoi Sanne,

Leuk verhaal weer! Fijn dat je het daar zo gezellig hebt! En wat goed van je dat je zo fanatiek aan het sporten geslagen bent zeg! Succes met je project!

Liefs Berdien
  4. Annelies:
    Hoi Sanne.
    Fijn dat je het leuk hebt in Polen!
    Voor oma print ik je verhaal uit zodat zij het ook kan lezen.
    Succes met je project!
    Groeten Annelies.
  5. Gerry Bronsvoort:
    16 maart 2016
    Hallo Sanne. Wat fijn dat het goed vertoeven is in Polen. We hebben jou verhaal met plezier gelezen.Gelukkig heb je aan eten,drinken en gezelligheid geen gebrek. Succes met alles. Liefs Henk en Gerry.
  6. Bert:
    16 maart 2016
    Hoi Sanne.je vermaakt je daar wel zo te lezen.
    Succes met je project .
  7. Renate:
    17 maart 2016
    Hey buurmeisje,

Wat leuk om je te volgen op deze manier. Succes met je project. Lijkt me een mooie uitdaging.

groeten en liefs Renate