Living the Erasmus life..

22 maart 2016 - Lódz, Polen

Diner.. betekent dat, terwijl ik dit schrijf, mijn diner op eet. Deze week is het qua school even omschakelen. Er moet nu echt wat gebeuren, althans we moeten meer uren aanwezig zijn. Van gisteren tot en met morgen volg ik project management van een professor die woont en werkt in Toronto, Canada. Deze week ook de beschrijving van het project gekregen, dus wordt het ook hoog tijd om daaraan te beginnen.

Weten jullie eigenlijk wat van Łódź? Waarschijnlijk net zo veel als ik voordat ik hier kwam, niets. De naam Łódź betekent boot, dat verklaart dan ook het schild van de stad. Maar waarom boot? Er is hier toch geen water? Dat klopt gedeeltelijk. Onder Łódź bevinden zich ongeveer zestien ondergrondse rivieren. Aangezien er veel hoogteverschil is tussen bepaalde punten, werd rond de 19e eeuw deze waterverplaatsing gebruikt om energie op te wekken en dus machines mee aan te drijven.

UitzichtJa cultuursnuiven doe ik hier dus wel. Afgelopen weekend ben ik met drie meiden, Freia, Mila en Aude, naar Warszawa (Warschau) geweest. We zaten in een heel fijn airbnb appartement, vlak bij het centrum. We hebben een kijkje genomen in Stare Miasto (oude stad), Nowy Miasto (nieuwe stad), een heel mooi en rustig Łazienki Park, het indrukwekkend Warsaw Uprising Museum en nog veel meer. Toch vind ik Warschau niet een hele mooie stad.

Hopelijk ben ik volgende keer enthousiaster, want met Pasen ben ik, als alles goed gaat, te vinden in Praag!

1. Wim:
    Veel plezier in Praag
  2. Gerry Bronsvoort:
    23 maart 2016
    Hoi Sanne. Met plezier lezen wij jou verhaal. Bijzonder verhaal van de stad Lotz. Misschien is Praag dan mooier als Warschau, maar dat ga je ons misschien de volgende keer vertellen. Veel succes met je project. Groeten Henk en Gerry.
  3. Berdien:
    Ha Sanne,

Leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen daar! Alvast hele fijne paasdagen en veel plezier in Praag komend weekend!

Groetjes,
    Erwin en Berdien