Uitdaging...

5 juni 2016 - Lódz, Polen

Home Made PizzaNadat afgelopen weken de tijd leek te vliegen, lijkt de tijd nu wel te kruipen. Met nog een paar weken te gaan begint het me nu wel te vervelen dat er weinig uitdaging in school zit. Maar dat kan natuurlijk wel weer gezien worden als uitdaging.. Gelukkig mag ik in september aan de Universiteit Twente beginnen met mijn premaster! Althans, het is nog niet definitief rond maar heb al wel bevestiging van de studieadviseur. Oh en welke premaster? Production and Logistic Management, een onderdeel van Technische Bedrijfskunde. Dus volgend semester heb ik weer meer dan genoeg uitdaging!

Oké andere uitdaging dan, proberen pizza te maken. Samen met Aude, Agathe en Marine met restjes een pizza gebakken en hij was heerlijk! Ondanks dat we geen tomatensaus als basis hadden. En nog iets leuks, vrijdag ochtend mag ik al vroeg vertrekken naar Gdańsk! Eindelijk weer een weekendje met Nynke op stap, dat gaat helemaal goed komen.

Ik zal jullie nog iets leren over Polen. Nobelprijswinnaar Maria Salomea Skłodowska-Curie, ook wel Marie Curie, is in 1867 geboren in Warschau. Nadat ze van de middelbare school Cum Laude was afgestudeerd zou ze naar de Keizerlijke Universiteit van Warschau gaan. Helaas was door de Russische bezetting het verboden voor vrouwen om naar de universiteit te gaan en ze besloot om les te gaan geven aan een geheime ‘mobiele’ universiteit. Toen ze genoeg geld had verdiend verhuisde ze naar Parijs om daar te studeren. Uiteindelijk won ze, als eerste vrouw, in 1903 de Nobelprijs voor de Natuurkunde als erkenning voor het onderzoek naar stralingsverschijnselen. In 1911 ontving ze de Nobelprijs voor de Scheikunde als erkenning voor de ontdekking van de elementen radium en polonium.

Hier zijn ze trots op Marie Skłodowska-Curie, ze vernoemen ook altijd haar Poolse achternaam. En nu ga ik maar weer slapen. Tot volgende week!

1. Berdien:
    6 juni 2016
    Lieve Sanne,

Wat een goed vooruitzicht dat je in september mag beginnen aan de Universiteit Twente met je premaster! Idd weer een nieuwe uitdaging! Veel plezier alvast aankomend weekend met Nynke! Voor je het weet ben je weer in Nederland!

Liefs Berdien
  2. Gerry Bronsvoort:
    7 juni 2016
    Lieve Sanne. Dat is niet leuk als je je verveelt, maar het zijn nog maar een paar weekjes Sanne. En in september een nieuwe uitdaging waar je vast heel veel zin in hebt. Veel plezier komend weekend met Nynke. En verder succes met je eind presentatie. Tot over 3 weekjes in Dijkerhoek. Liefs Henk en Gerry.