Lódz, Polen

Weer een week voorbij

22 mei 2016 - Lódz, Polen

Afgelopen week hebben we de oplossing van ons project helemaal op de kop gegooid. Geen spelletjes meer spelen in een park maar een andere app. Met het nieuwe idee willen we de opa’s en oma’s met kleinkinderen meer activiteiten samen laten doen op basis van een kalender. Ze kunnen in de kalender aangeven wanneer ze samen zijn die week en welke categorieën ze leuk vinden. Ze kunnen bijvoorbeeld kiezen voor koken, spelletjes spelen en knutselen. Als ze bijvoorbeeld hebben gekozen voor koken geeft de app je een recept om te koken. Handig! Hoef je zelf ook niet te bedenken wat je gaat eten, probeer je iets nieuws en zijn de opa’s, oma’s en kleinkinderen toch actief bezig. Dus we gaan zien hoe dit idee gaat uitpakken.

Misschien dan ook nog een keer weer wat over Łódź. Halverwege de 19e eeuw was dit een welvarende textielstad en werd dan ook gezien als het Manchester van het Oosten. Waarom dit in Łódź gebeurde? Ja, het water is weer belangrijk. Dit was namelijk de energiebron voor de machines. Er kwamen veel mensen naar deze stad toe om te werken in de fabrieken. Één van de overgebleven fabrieken die nu wordt gebruikt als toeristische trekpleister en winkelcentrum is Manufaktura.

Wat zou ik nog graag Poznań, Toruń, Zakopane en Lublin bezoeken. Maar waar ik die tijd vandaan ga halen weet ik nog niet zo goed. Gezien ik hier nog ongeveer 5 weekenden heb, waarvan er al 2 zijn volgepland. Aankomend weekend komt namelijk Berry ein-de-lijk! Kan niet wachten! En over 3 weekenden kom ik al weer terug van een weekendje Gdańsk met Nynke. Allemaal leuk dus! Aan het eind weet ik waar ik wel ben geweest en waar helaas niet. Meteen een goede reden om nog een keer een weekendje weg te gaan als ik weer terug ben in Nederland natuurlijk.

Maar goed, nu is het weer tijd om naar de sportschool te gaan voor een les Zumba! Tot snel!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    22 mei 2016
    Helemaal top Sanne heb je meteen weer een reden om daar nog eens heen te gaan en de rest bezoeken wat nu niet lukt.
    Veel plezier .Gr Bert
  2. Willy:
    Hoi Sanne,
    Tijd gaat inderdaad erg snel!
    Leuk idee van die app. Ik hoop dat het goed uitpakt, veel succes!
    En natuurlijk heel veel plezier komend weekend met Berry!
    Groetjes en kus!
  3. Gerry Bronsvoort:
    22 mei 2016
    Hoi Sanne. Een leuk onderwerp voor je project, hopelijk gaat het met de kalender lukken. Is wel lekker handig. Wie weet kun je nog een keer de plaatsen bezoeken wat nu niet lukt. Veel plezier komend weekend met Berry. Liefs Henk en Gerry.